3kolorymozgu.pl

Blog o rozwoju osobistym, marketingu i biznesie!

Marketing

Media marketing

Media marketing

Media marketing jest często wykorzystywany w wielkich korporacjach. Warto jednak go zastosować także w małych i średnich firmach. Dzięki temu można powiększyć zyski sprzedażowe. Warto dowiedzieć się, czym jest social media marketing.

Czym jest social media marketing

Okazuje się, że jest to grupa działań marketingowych mających na celu generowanie ruchu na stronie przy zastosowaniu mediów społecznościowych. W Polsce najczęściej wykorzystywany jest Facebook, Twitter, Instagram, a także YouTube. Co istotne, dzięki aktywnemu prowadzeniu profili społecznościowych przedsiębiorstwom o wiele łatwiej jest znaleźć nowych klientów, a kolejno dotrzeć do nich ze skuteczną reklamową. Taki zabieg jest coraz popularniejszy w obecnych czasach. Jak się okazuje, media społecznościowe nierzadko służą do przekierowywania użytkowników na witrynę internetową, podstronę produktową bądź bloga. Social media to także świetne miejsce do komunikowania się ze stalą bazą odbiorców. Ponadto możliwe jest budowanie więzi pomiędzy klientem a marką, co powinno być kwestią priorytetową dla każdego przedsiębiorcy. Z tego powodu coraz więcej właścicieli firm korzysta z social media marketingu. W ten sposób możliwe jest wprowadzenie długofalowej promocji usług bądź produktów.

Media marketing

Bardzo dużo osób zastanawia się, czym są media społecznościowe w marketingu. Jak się okazuje, media społecznościowe to przede wszystkim witryny internetowe oraz aplikacje na wszelkie urządzenia mobilne pozwalające tworzyć, a dodatkowo wymieniać treści między poszczególnymi użytkownikami konkretnego portalu bądź aplikacji. Obecnie jest to coraz popularniejsze nie tylko w Polsce, ale również w wielu innych krajach. Co istotne, interakcja zachodząca między konsumentami, jest przeważnie praktycznie nieograniczona. Dodatkowo odbywa się w czasie rzeczywistym, co jest sporym atutem. Żeby korzystać z większości portalów społecznościowych trzeba mieć skończone co najmniej 13 lat.

Na czym polega?

Sporo osób zastanawia się, jakie media społecznościowe są najczęściej wykorzystuje się do marketingu. Jak się okazuje, w naszym kraju social media marketing zakłada przede wszystkim działanie na portalu Facebook. Jest tak, ponieważ na tej witrynie internetowej oraz w aplikacji możliwe jest założenie firmowego fanpage’a, co jest bardzo wygodną opcją. Jednakże trzeba też powiedzieć o platformie YouTube, która jest bardzo popularna w Polsce. Co ciekawe, przewyższa ona popularnością nawet Facebook’a. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców reklamuje swe produkty oraz usługi właśnie na tej platformie. Popularny jest również social media marketing prowadzony na Instagramie. Do tego warto doliczyć Twitter bądź Snapchat. Są to bardzo popularne social media nie tylko w naszym kraju, ale praktycznie w całej Europie. Ostatnimi czasy na popularności zyskuje też TikTok. Na tej aplikacji pojawia się coraz więcej wszelakich akcji marketingowych. Okazuje się, że media marketing jest bardzo skuteczny.

Udostępnij